Trouble in paradise - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Inge Gruijters - WaarBenJij.nu Trouble in paradise - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Inge Gruijters - WaarBenJij.nu

Trouble in paradise

Door: ingegruijters

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 April 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Deze week (samen met de 2 andere chicas uit mijn klas) in een conversatieklas ingedeeld met 3 mensen met een veel lager niveau, dat was niet zo nice. Deze mensen liepen ongeveer een heel boek achter op onze klas. We zijn gaan klagen bij de ´directie´ en vervolgens sinds gisteren overgeplaatst naar een klas met een ´hoger niveau´ dan wij hebben (zij liepen een paar hoofdstukken voor op ons, maar het verschil is een heel stuk kleiner). In die nieuwe (hogere) klas zit ook Tabea, en ik ben er achter gekomen dat dat eigenlijk maar een stom mens is. Ik wist dat haar ego nogal groot was (al dacht ik dat dat voornamelijk een beetje gein was) maar die nieuwe klas pffffffff. Hun niveau is qua grammatica helemaal niet hoger (hun woordenschat misschien een beetje) maar toch was ze nogal geirriteerd dat wij in haar klas kwamen, omdat wij in haar ogen schijnbaar te dom zijn ofzo. Heel irritant, want ik ging de afgelopen weken nogal veel met haar om. Sinds Tegan en Andrew weg zijn is t wel veranderd ,-)

Heb me nu maar aangesloten bij een andere groep chicas, voornamelijk zwitsers en duitsers en een engels meisje dat ook in mijn huis woont (t stikt hier van de duitstaligen, nog maar heel weinig mensen aanwezig die uit een ander land komen dan duitsland of zwitserland). Ze zijn allemaal heel relax, afgezien van het feit dat ze onderling voornamelijk duits spreken, en ik dat niet altijd even goed kan volgen (en Abby uit engeland al helemaal niet). Ik oefen dus, naast spaans, ook vooral mijn engels en duits, muy bien! Hier in Playa del Carmen praten de meeste mensen engels tegen je, zelfs als jij spaans tegen ze (probeert te) praten, very annoying eigenlijk. Wie weet kan ik tijdens mijn rondreis wat meer oefenen.

wat ergernissen dus in de klas, gezien tabea zo verwaand is en met haar ogen rolt iedere keer als wij spaans praten... Ik snap dat werkelijk niet, we zijn hier allemaal vrijwillig, omdat we graag spaans willen leren, en je kunt juist van elkaar leren denk ik zo. Waarom al die flauwekul in paradise ;-)

Verder... Same old, alle dagen naar school, en daarna meestal naar het strand, en savonds stappen, studeren en/of uit eten... (ja ik weet het, ik heb het zwaar...) Vadaag een potje gevolleybald in de pauze, het verbaast me dat ik nog geen 100 kilo ben afgevallen, al die sportieve activiteiten hier! :-p

Het wordt trouwens tijd om een aantal fabeltjes te ontkrachten. Mexicanen dragen helemaal geen poncho´s of sombrero´s :-( (ze verkopen ze trouwens wel gewoon overal, haha) EN, Ik ben hier nog helemaal geen desperados gezien. Dat zal dan toch wel niet mexicaans zijn. (Corona duidelijk wel, en is hier een stuk goedkoper dan daar...)
En nog een fabeltje: mexicanen drinken tequila NIET met zout en citroen of limoen :-o Ze doen dat, net als whiskey bijv. in een wat groter glas dan een shotglaasje en dan nippen (;-/) ze dat op, unbelievable. En nasty.

Haha wat drankjes betreft hebben mexicanen een rare smaak. Bijvoorbeeld drinken ze hier een drankje genaamd Ojos Rojos. Ik heb het geproefd omdat een studiegenootje die het besteld had (en ik later binnenkwam) zei dat het naar candy smaakte... GATVERDARRIE! Het is bier, met tequila, limoen, tomatensap, zout en peper en tabasco en nog meer ranzige dingen gemengd. Bah. En dan nog iets... Ik heb geloof ik beloofd aan enkele personen een fles ´echte tequila´ mee te nemen, met een worm erin. In tequila zitten geen wormen. Dat is blijkbaar een ander drankje, genaamd mezcal. en dat is waarschijnlijk, na ojos rojos (rode ogen), het meest ranzige drankje dat ik ooit op heb. Het heeft nog meer alcohol dan tequila, smaakt nog ranziger, EN er zit dus een worm in. Dan denk je, oeh lekker, stukje fruit om de smaak weg te werken (bij mezcal krijg je wel een fruitje). HEBBEN ZE ER CHILIPEPER OVERHEEN GESTROOID. oehlala. Daar wordt je niet blij van.

Van eten hebben ze hier duidelijk meer verstand :-) In NL kon ik guacamole nooit zo waarderen, maar hier smaakt dat prima! Ook de quesadillas, tacos, tortas, fajitas, enchiladas en burrito´s zijn behoorlijk goed binnen te houden ;-) Zelfs de frijoles (bonenpuree) is lekker, alleen niet bij het ontbijt, haha.

Zo, dat was alweer een veel te lang verhaal. Hasta luego.


  • 15 April 2011 - 20:51

    Myrthe:

    Chicaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

    Haha, ik snap wel dat je niet afvalt, met al die drankjes en etentjes! :p Top!
    En bedankt voor al je wetenswaardige feitjes, dan leren we hier nog wat. En gewoon negeren, die biatches! :p Leer ze maar wat Hollandse (Brabantse :p) nuchterheid!

    We mailen!

    Kus

  • 18 April 2011 - 12:33

    Wietske:

    En als je die bonenpuree nou toch niet te pruimen vindt, kun je het altijd naar 'miss arrogant smoelwerk' gooien, toch? Ik verwacht op z'n minst wel een kookcursus mexicaans als je weer terug bent in NL hoor! Klinkt goed... al die fajitas, taco's etc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 12381

Voorgaande reizen:

25 Maart 2011 - 15 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: