Terug van weggeweest... - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Inge Gruijters - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest... - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Inge Gruijters - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest...

Door: ingegruijters

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Mei 2011 | Belize, San Ignacio

Ondertussen ben ik, afgelopen zaterdagmiddag, veilig aangekomen in ons (k)oude vertrouwde kikkerlandje... Gelukkig werd ik verwelkomd door miezerig en druilerig weer, en een temperatuursverschil van zeker 20 graden, dus ik wist meteen weer waar ik was.

Omdat ik tijdens mijn rondreis bijzonder weinig tijd/zin heb gehad om achter de computer te zitten, (en omdat ik me nu ontieglijk verveel gezien ik niet meer studeer en nog geen baan heb,) maak ik mijn verhaaltje maar vanuit Tilburg af...

Tijdens mijn laatste update was ik in Antigua, Guatemala. Een mooie stad met een heleboel Spaanse invloeden. Ook hebben we daar een koffieplantage bezocht en een bakkie échte koffie kunnen proeven (vers van de pers...). In de meeste cafés e.d. in Mexico en Guatemala was de koffie namelijk niet echt lekker, dus dat was een verademing ;-)

Vanuit Antigua vertrokken we naar Flores, zo'n beetje aan de andere kant van Guatemala. Fikse reisdag, zo'n 12 uur onderweg geweest. Flores bleek een eilandje te zijn (we hadden ons allemaal goed voorbereid, dat bleek wel weer...Maar och, ik had alleen een Lonely Planet over Mexico :-p), maar er was niet zoveel te beleven. Vanuit Flores maakten we de volgende dag (op onze "vrije dag", dat klinkt zo idioot binnen een vakantie), een uitstapje naar de "hometown" van Josh, onze reisleider. Superrelax miniscuul dorp, gelegen aan een meer en bewoond door hippies :-) Josh had geregeld dat ie bij zijn moeder thuis kon oefenen met zijn band, en wij konden dat aanschouwen, of gewoon lekker gaan chillen aan het meer. Topdag. Redelijk vroeg naar bed gegaan, want de wekker zou de volgende ochtend (nacht) om half 5 aflopen.

Dit was natuurlijk voor het goede doel. We gingen de ruïnes van Tikal bezoeken, en hoe vroeger je daar bent, des te minder andere toeristen je er tegenkomt, en het is dan ook nog niet zo belachelijk heet. Tikal was een van de mooiste sites die we bezocht hebben, schitterende ruïnes midden in de jungle (zie foto's). We hebben daar dus ook wilde papegaaien, tarantula's, vosjes, wasbeerachtige dieren en aapjes gezien :-D

Vanuit Tikal reden we door naar Belize. Ik wist eigenlijk bijzonder weinig over dit land, zoals ik al zei had ik alleen een gids over Mexico. Belize bleek echt een soort Rastafariland te zijn, en voor de meeste mensen in onze groep was het een verademing dat de eerste taal daar gewoon Engels was... Vanuit de plek waar we 2 nachten doorbrachten, San Ignacio, boekten we een Cave Tubing tocht. Heel cool, in een rubberen opblaasring door grotten en de rivier drijven. Beetje jammer dat mijn tube 'kapot' was, iedereen bewoog automatisch met de stroming mee, en ik peddelen als een gek en ik kwam nog niet vooruit ;-) Hilarisch voor de rest, frustraties aan mijn kant :-p Gelukkig sloten we de avond af met een heerlijk maaltje in een Sri-Lankees restaurant (hmmmm).

To be continued...

  • 18 Mei 2011 - 13:05

    Myrthe:

    Waaaaaaaaaauw ik word helemaal jaleors van je ruïneverslag. :) Ik wil daar ook naartoe! Ben benieuwd naar de foto's daarvan!
    Ik wacht op je vorige verhaal...

    (Had je mijn smsje vorig weekend gehad? Sorry dat ik je verder nog niet gecontact heb, deadlines op stage en op studie... aaaah! Maar dat ken jij niet meer, haha. Veel bij te praten!)

    Dikke kus, we contacten snel en geniet maar weer van dit heerlijk druillandje in je nieuwe appartementje.

    Dikke kus,
    Myrthe

  • 19 Mei 2011 - 11:08

    Meike:

    Lol: "Beetje jammer dat mijn tube 'kapot' was, iedereen bewoog automatisch met de stroming mee, en ik peddelen als een gek en ik kwam nog niet vooruit", hier moest ik wel even heel hard om lachen. Pictures zien er weer nice uit. Ben je nu blij om terug te zijn of niet?? X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 12379

Voorgaande reizen:

25 Maart 2011 - 15 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: